Poprvé jsme se vám představili ve volbách 2018, děkujeme všem, kteří nás volili, protože jsme se hned napoprvé umístili ve volbách na třetím místě. Dva z nás se stali zastupiteli (Leoš Jelínek, Alois Mitrenga), od té doby se snažíme být užiteční nám všem.
Čtyři roky v zastupitelstvu změnily náš pohled na fungování městské části, bohužel poměrně negativně, velmi těžce se u nás prosazuje cokoliv nového. Ale nějaké významné výsledky naší činnosti můžeme představit, např.:
Kamióny nemají v Bosonohách co dělat - zákaz tranzitního průjezdu nákladních vozidel.
Dlouhodobým úsilím, přesahujícím naše volební období, se podařilo prosadit zákaz průjezdu vozidel nad 12 tun přes Bosonohy. Opravdu – ne starosta, ale členové našich sdružení (a to hlavně p. Libor Dolák) zajistili, že z obou stran Bosonoh jsou zákazové značky.
To, jak je zákaz průjezdu vymáhán a sankcionován, to je zase jiná věc – bohužel není požadována možnost častějších kontrol - zpět na úvodní stranu
Tichý asfalt je opravdu tišší, ale potřebuje údržbu.:
Problematika hluku je kolegy z našich sdružení také řešena dlouhodobě, podařilo se alespoň vymoci tichý asfalt přes Bosonohy. Je pravdou, že tichý asfalt vyžaduje pravidelnou údržbu a péči, nynější výstavba kanalizace tomu dává „zabrat“, obáváme se, že jeho životnost bude snížena. Ale alespoň něco od kraje máme! -
zpět na úvodní stranu
Zastavíme celé Bosonohy ??
Jsme si vědomi, že část Bosonoh je v územním plánu určena k výstavbě a že se stavět bude. Požadovali jsme však po vedení městské části, aby byla výstavba řízena ku prospěchu nás všech – aby byla požadována infrastruktura, atd., v tom nám vedení MČ dříve mnoho nepomáhalo.
Do minulých voleb jsme vstupovali s cílem, abychom se pokusili ochránit nás všechny před plány developera Slunečná, který s podporou původního majitele pozemků chtěl napojit svoje sídliště s příjezdem přes ul. Křivánky a Skalní. Developerské řešení bylo pro ně výhodné a levné: na komunikace Skalní a Křivánky, kde bydlí cca 200 obyvatel by napojili sídliště s předpokládanými skoro 500 dalšími obyvateli. Tímto by se zcela zahltila křižovatka Pražská x Skalní, nemluvě o jakékoliv infrastruktuře pro současné i budoucí obyvatele.
Pokud se divíte, proč zmiňujeme i původního majitele pozemků (současného zastupitele p. Ing. Arch. A. Čoupka, který kandiduje i letos), pamatujme na to, že vlastní ještě plochu pod bývalým JZD ( jen o něco menší, než budoucí sídliště Slunečná ), i zde se bude pravděpodobně v budoucnu stavět.
Před 4 lety jsme se ostře vymezovali proti developerům, oni proti nám. Během těch čtyřech let jsme se naučili spolu jednat, specifikovat svá často protichůdná stanoviska a hledat společná řešení.
Oběma stranám se podařilo uzavřít dohodu, která by se dala označit jako maximum možného. Cílem dohody by mělo být vybudování nové komunikace z ul. Pražská na budoucí sídliště Slunečná a k dalším uvažovaným projektům.
Nelze však zatím zcela potvrdit, že to tak bude – uvažovaná komunikace vede přes mnoho soukromých pozemků, s jejichž majiteli developeři jednají o výkupu. Bohužel ta jednání nejsou vždy jednoduchá, přitaženo za vlasy by se dalo konstatovat, že výstavbě nové bosonožské komunikace z Pražské na Slunečnou brání (někteří) vlastníci i z Bosonoh.
Ale věříme, že se nám podaří jednat dále a naše cíle splnit ... -
zpět na úvodní stranu
Výstavba kanalizace je z pohledu občana běs!
Často se zlobíme na stavbaře, jak pomalu jim to jde a kolik „příkoří“ musíme snášet.
Je pravdou, že výstavba kanalizace je městkou stavbou a že vliv vedení naší městské části není zásadní – byť se starosta rád nechává fotit před jednotlivými úseky, jako by to byla „jeho stavba“.
Tvrdíme však, že celý projekt výstavby byl vedením MČ s občany málo komunikován (nějaké setkání v Orlovně toho mnoho nevyřeší), měla být provedena revize aktuálního stavu s projektem, vždyť některé části plánů pocházejí z r. 2010, stavbaři často řeší, že stav v projektu, podle kterého mají stavět, se liší od skutečnosti.
Představte si, že např. na ul. Křivánky končí celá stavba kanalizace a komunikace ul. Sojkova – tedy ve cca třičtvrtině celé ulice. Dále projekt vůbec nepředpokládá, že by zde někdo bydlel (např. kolega p. Jiří Výplach, který zde má dům 50 let?). To vedení MČ nevědělo, že i za ul. Sojkova žijí obyvatelé Bosonoh? A odkázat občany na stavbyvedoucího, aby s ním řešili problémy, jak nám všem doporučil starosta, to je málo, velmi málo -
zpět na úvodní stranu
Zvukový záznam ze zasedání zastupitelstva
Kritizovali jsme veřejně zápisy ze zasedání zastupitelstva, označili jsme je jako tendenční – ale nedivme se, starosta dává pokyny, jak je napsat.
Byli jsme velmi rádi, že se podařilo s některými kolegy prosadit nahrávání celého jednání do zvukové podoby – záznamy jsou vám k dispozici na stránkách MČ Bosonohy.
Dokonce jsme na podporu tohoto cíle věnovali MČ profesionální záznamové zařízení.
Ale pozor, někdy budete při poslechu trochu trpět (a nebude to kvalitou záznamu…) -
zpět na úvodní stranu
Čtyři roky v zastupitelstvu – to byla „škola“ života.
Netušili jsme, že i takto se dá řídit městská část s rozpočtem 35 mil. Kč, podnikáme, máme zkušenosti ze svých firem - někdy se divíme až amatérskému přístupu vedení. Přinášeli jsme mnohé názory dle našeho názoru pokrokové, ale skupina „věrných a věrnějších“ většinou podpořila názor starosty.
Ul. Pražská bez kolaudace!
Jezdíme všichni po komunikaci, která je již 13 let v předběžném provozu! Nebyla dosud zkolaudovaná, protože jsou na ní nebezpečná místa, nevyhovující šířky chodníků, nepřehledné přechody pro chodce, atd. Ano, ul. Pražská je od 13.11.2009 v předběžném užívání.
Je pravdou, že tako komunikace není městské části, ale starosta by měl neustále poukazovat na tento nebezpečný stav a požadovat nápravu, bohužel nepamatujeme, že by dopravní komise nebo zastupitelstvo tuto problematiku řešilo .... - zpět na úvodní stranu